Söndagsinspiration

Söndag. Ätit goda chokladbollar med hackade hasselnötter, hemmagjord chailatte och umgåtts med min braiga familj. Jag har insupit en massa najs inspiration från..ja jag vet inte vad, allt och alla. Min mosters underjävlabara vitrinskåp med fejkgaller. Men mest Elsa Billgren. Som alltid. Nu visar hon runt sina läsare runt hennes lägenhet och jag bara dregglar över laptopen. Så jävla gött. Och hon säger att hon blandar inredning från 20-,40-,50-och 70- tal. Men då är det ju lugn. Om Elsa säger det så. Thank god. Det som har kluvat mig. Bor själv i en lägenhet med starka drag från tidigt 1900-tal men mixar själv med inspiration av olika underbara årtionden. Så nu har jag plockat ännu mer idéer från den damen och ska nu skumma igenom Aftonbladets hemma-bilaga och inspireras lite extra! Samtidigt får jag ett samtal om en stackars bäddsoffa som får åka till smutsiga tippen om inte nån räddar den. Ja, vad skulle jag göra då?
Ett litet utdrag ur Elsas fina kök.


Kommentarer
Mor

Men va gulligt bord. Barndomsnostalgi. Tänk på matmöbeln på landet, den är cool. Pussar mor

2010-03-22 @ 15:48:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enbitavkakan

När du både vill ha kakan och äta upp den

RSS 2.0