Kvällen

Hej dagboken,

Mitt i mina tankar om tvättbrädor, smulor i sängen, förstoppad hjärnkapacitet, hundhår och fnasiga hälar så tror jag att det finns nåt som kommer tända ens inspiration - igen. Nåt som får en att skratta så där så att det sprutar tårar och krampar i käkarna, så där så att man tappar luft och måste hålla i nånting. Det är gött dä. Men det jag önskar allra mest är en god natts sömn och en kopp mindre stress skulle smaka gott i den sladdriga kistan.

Ta ett djupt andetag som rensar bröstkorgen och smeker ryggraden. Titta inåt och släpp tankar, vardagen, stress, måsten, does and don´ts. Om en tanke passerar, så släpp den. Försök! Man gör vad man kan. Bara man hoppas. Hoppet är det sista som lämnar en människa (ja om man inte är ful och överviktig, då är det oskulden!).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enbitavkakan

När du både vill ha kakan och äta upp den

RSS 2.0