Lite årssumering! Årsresumé!

Det är ju så många som har såna där årssumering i bilder och så. Det skulle ju vara grymt kul men jag är lite lat så jag kör en lista istället!
1. Gjorde du något förra året som du aldrig gjort förut?
Bott ensam, jobbat på Systembolaget, få en krukväxt att växa. Typ?

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Tror att jag hade ett nyårslöfte om träning, klyschigt nog haha. Och visst har jag tränat en del! Inga magrutor att rapportera om dock :/
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar förra året?
Ja en vän fick en underbar och stark liten dam vid namn Zarah.
4. Dog någon som stod dig nära?
Min kära farmor gick tyvärr bort..

5. Vilka länder besökte du?
Det där exotiska landet Sverige har jag spenderat en hel del tid i. Blä.
6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
RESOR, RESOR, RESOR! Mer jobb=mer pengar=mer resor!!
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
När jag fick min lägenhet i april, när jag fick blommor till jobbet - TVÅ ggr, festivalerna, den tokkalla vintern.

8. Vad var dina största framgångar 2009?
Att jag klarat mig så bra (i´m a survivor hähä) och att jag utmanade mig själv, utsatte mig för kurser, events osv som kändes pissjobbigt men jävligt bra att jag tog mig igenom. Att jag är så grym på att spara pengar! WOHO!

9. Största misstaget?
Vet inte direkt något stort misstag men största förändringen ja tänker göra är att lyssna på mig själv och göra det jag vill göra och inte en jävel ska stoppa mig.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har tydligen haft svininfluensa och haft några konstiga utslag över hela kroppen. Annars inga konstigheter :) stark som en oxe!!

11. Bästa köpet?
Mitt vitrinskåp♥ min julgran haha.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Min hyra (haha?), annars mat och festivaler.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
När jag fick samtalet i liften om att jag förmodligen fått en lägenhet. Öland Roots, Sälenresan, givande samtal, fantastiska människor som finns runt om mig, svårt att få med allt, men det har varit mycket :)
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Oj vad svårt! För att nämna ett litet gäng; Flera med Rusko och Benga, Ya Basta, Really Now, flera med Flogging Molly, flera med Volbeat..Guns n roses, Elvis, en hel del jävla spinningmusik..man kan ju fortsätta i all evighet.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare men en miljon nya känslor däremot.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Rest mer. Umgåtts mer med mina vänner. Tagit tag i mig själv och ordnat saker som fått mig att må sämre.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Deppat/surat..

18. Hur tillbringade du julen?
Hos mig på morgonen först med Kalle och gröt och sen middag hos min bror. Sen blev det nån cider på kvällskvisten.Bra jul! :)

19. Favoritprogram på TV?
Har väl inte direkt följt något program förutom Idol litegrann. Okej, Andra Avenyn lite så där på skoj haha..

20. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hata känns lite starkt, men tyckt lite illa om/blivit trött på har jag väl blivit. Men vem har inte det? :P

21. Bästa boken du läste år 2009?
En bok om yoga. För att det är nog den enda jag läst tror jag. (sorry mamma :)

22. Största musikaliska upptäckten?
Oj, svårt..kan väl nämna en, Streetlight Manifesto, tummen opp! Även Kings of Leon.

23. Något du önskade dig och fick?
Menar man julklapp så en fin skinnjacka och underbara småsaker som jag älskar att få! Annars lägenheten (jävla tjat ;) min familj har hjälpt mig en hel del, både med fysisk hjälp och stöd som jag önskat.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Jag har absolut ingenting att klaga på, har allt jag behöver och lite till. (okejrå, va fan jag behöver en större tvättkorg! ;P )

25. Årets bästa film?
Jag har så jävla svårt för såna här "storfilmer", jag gillar fnuttiga svenska filmer och gamla filmer. Bröllopsfotografen var najs,

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Jobbade minns jag. Annars hade jag lite fest hemma när lägenheten var ny och "träffade" grannarna för första gången..haha.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer resor och mer jobb vad det jag saknade.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Min stil förändras helt tiden, inspireras av allt, man mognar och byter ut osv. Lite rockigare/street kanske, massa färger, sneakers, mönster, feminint med starka streeturbankontraster, lite rockabillyinfluerat och jag har plockat inspiration från flera årtal, 50-,60-,70-tal osv.

29. Vad fick dig att må bra?
Sommaren, festivaler, rålisparken, skrattstock, sälenresan, snö, småstunder med bra människor, familjen.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Hm jag brukar inte sukta så mkt efter kändisar direkt hm..Lenny Krawitz e ju hot as hell. Men det var ju ingen ny upptäckt.

31. Vem saknade du?
MALIN!!! Så förbannat mycket. Och Ajja såklart.

32. De bästa nya människorna du träffade?
Ingen kommentar.


Ja, klockan e lite mkt, har väl inte gjort listan helt optimal, man kommer ju på skitmycket under tiden man skriver. Jag har nog missat en massa händelser men jag ska upp tidigt och hinna med en massa grejer imon. Uppläggning av jeans, jobb 14-18 sen jeanskväll på Lee. Kuliigt!


Kommentarer
Petter

Hallå! Jag då! :P

2010-01-07 @ 10:47:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enbitavkakan

När du både vill ha kakan och äta upp den

RSS 2.0