Lägenhetsjakt

Fick en liten funderare nyss. Gick in på stockholm stads hemsida och kollade in bostadskön och de lägenheter som fanns tillgängliga nu. Alltså för typ ett år var jag fanimig stammis på den här hemsidan. Jag jobbade lite, (still do..) och logga in mig på hsb.se och sthlm stads bostadskö, blocket och massa olika andra handssidor fler gånger om dagen. Flytta var så jääävla viktigt för mig! Jag var så desperat att jag pröjsade 500:- för nån sån där sida där de skickar ut mail när en lägenhet precis blivit ledig någonstans i sthlm och det var först till kvarn (om man klarade kraven på inkomst och inga betalningsanm. osv. ). Det innebar att man inte skulle göra annat än att glo på inkorgen i sin mail 24/7 vilket såklart är lite svårt. Och kom det upp en lägenhet i stan så hade det tagit ungefär 1 minut innan den var förmedlad. Haha. Ja shit.
Ja uppdaterade mina uppgifter på sthlm bostadssidan och fyllde i min nuvarande adress och min status som innan löd " ingen bostad " till " hyresrätt ". Shit! Fatta! Jag har fan en lägenhet! Det är så sjukt att jag fortfarande inte hajar det riktigt, en lägenhet i stan. Det har jag fan drömt om sen vi gjorde boken om oss själva i högstadiet och jag skulle ha en lghet på söder, vara journalist och ha en prickig grand danois ( host host. ).
Jag vill aldrig bli en sån som stoppar näsan i vädret och hånar förorten (även om jag gör det på skoj hihi ) och är kaxig över min lya. Jag är från förorten, vet vem jag är och är så glad över min lägenhet och är så nöjd jag kan bli! That´s fucking it! ♥


Kommentarer
Pappa

Norrort rules!!!!!!!!!!!!

2010-03-03 @ 08:09:05
emma

är det så man ska göra för att hitta lägenhet.. då vettefan om jag pallar! jag bor kvar hemma tills jag möglar..

INTE MEN FAN VA PYSSLIGT!

2010-03-06 @ 21:03:38
URL: http://emmalennholm.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enbitavkakan

När du både vill ha kakan och äta upp den

RSS 2.0