Dessa söndagskvällar..

Söndagkvällar. Jag kommer ihåg när man hade en normal rytm i livet, i vardagen. När man gick i skolan tex. Söndagkvällarna spenderade man alltid framför datan och tv:n. Det var alltid Parlamentet och Beck på fyran. Vi brukade gå/cykla och skjutsa varan (ibland även ramla i ett gupp vid en parkeringsplats och skrapa upp hela kroppen..) ner till Ica Format och köpa godis och sen skyyynda skyyyyynda fort som faaan hem! För inte faan kunde man missa Parlamentet på tiden när Magnus Betnér och Robert Gustavsson var med varje söndag och käftade över partifärgerna.
Nu känner man fortfarande söndagsmodet på folk. På facebook är typ 23525 online på chatten (ja, jag har inte msn på datan...annars såg man jävligt tydligt där med på söndagkvällarna :) och allmänt mys på allt och alla. Alla me snubbe/tjej hänger med den och snaskar lösgodis ur prasslande påsar.
Jag jobbar typ alltid söndagar men jag känner ändå den där myskänslan på söndagar. Det är ofta jag inte känner att det är fredag eller lördag - fast alla man pratar med knappt kan prata för att käften är full med bakispizza - för att jag har jobbat/ska jobba.
Ja, det var bara en tanke. Så här på söndagskvällen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enbitavkakan

När du både vill ha kakan och äta upp den

RSS 2.0