Värt?

Alltså, ibland när jag vaknar så kan jag få ett grymt sug. Ett sånt där sug som kan få en att skutta upp ur sängen, kasta iväg filten så att den river ner blomman i ett krasch, komma fram till kylskåpet och inse att filen är slut och att sojamjölken blivit dålig...men det finns ändå något som kan lysa upp min dag. Makrill i tomatsås. Det ska vara ICAs egna på en rutbrödsmacka med lite avokado och örtsalt på med en kopp te till. Köket må lukta sur fisk i oändlighet pga att man missat någon liten fläck som ligger och gror någonstans, spiller man på bordet så får man bränna upp det, får man det på kläderna får man slänga dem. Man kan inte prata med en annan levande varelse för då dör dem av ens kadaverliknande andedräkt, minst av allt pussa någon. Om man så mycket som öppnar munnen så kanske grannen ringer fastighetsvärden pga avloppsläckage..Ändå är det något som får en att ta en stor tugga av den här fantastiska, salta, mumsiga mackan. 
Det finns för och nackdelar som med så mycket annat. Men det är värt uppoffringarna och jag blir glad av det. Kan det vara värt att chansa och hoppas att man inte spiller på favorittröjan, eller hoppas att grannarna inte är hemma? Tänk om jag aldrig hade smakat den här mackan, förstå vad jag hade gått miste om. Även om allt annat rasar samman är min makrillsmacka bestående genom allt...Den kan ge mig en fantastisk känsla.
Är det värt att ta tuggan? Vågar jag? 
Hm.
Vad är det värsta som kan hända? Om den har gått ut kan jag ju..slänga mackan.


Kommentarer
Petter

Klart! ta mackan :)

2009-09-09 @ 08:02:59
URL: http://www.c-r.se/blogg
Pauo

Hahahahaahha! Så jävla bra juh! Det är ju duuuuu så det skriker om det! du och din jävla makrill!! Men bra att du blir glad av den! Då kan jag stå ut med lukten! ;)

2009-09-09 @ 22:52:03
URL: http://paulinalovfelt.blogspot.com
Petter

Till och med Pauo tycker du ska äta av mackan! :D

2009-09-10 @ 09:31:01
URL: http://www.c-r.se/blogg


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enbitavkakan

När du både vill ha kakan och äta upp den

RSS 2.0