Vad är tiden värt?

Kom hem nyss, ätit ett sånt där gott svenskt höstäpple. Dem är to die for. Knullar i munnen(tur att mamma inte läser min blogg..). Funderar på att göra lite mat och ska sen te Paouan å fortsätta me flätorna. Om hon mår bättre såklart.
Funderat lite över tid, vad har förändrats med tiden egentligen? Och hur har man själv förändrats? Ett år sedan finanskrisen. Åtta år sedan 11 september-attacken. Två år sedan jag slutade gymnasiet. Sex månader sedan jag flyttade till min egen lägenhet. 30 minuter sedan jag funderade över min framtid, igen. Och samma dröm jag har haft sedan okänt år tillbaka kvar. Den som jag skulle ta tag i efter gymnasiet. Jotjena. Däremot har jag min egen lägenhet som jag drömt om i så många år! 
Jag vet att jag har förändrats på senaste år, i och med det har man glidit ifrån människor men hittat nya. Men det är intressant att fundera vart man är om ett år. Vad man gör, vad man tänker på, vad som gör en lycklig, vad man retar sig på, vem man helt enkelt är. Det jag hoppas främst är att jag ska ha gjort något roligt inom ett år. Något av det jag vill.  
Äh fuck it. Jag hade en tråd med jag tappade den.HUNGRIG!


Kommentarer
emma

du skriver riktigt bra kakan. skriv en bok eller nåt :)

2009-09-16 @ 10:40:34
Kakan

jag e bra på att knyta ihop säcken på slutet, eller va sägeru ? :P

2009-09-16 @ 11:02:08
URL: http://enbitavkakan.blogg.se/
emma

haha preciis vad jag menade ;)

2009-09-17 @ 10:49:01
Petter

Jag håller me emma!

2009-09-17 @ 11:08:41
URL: http://www.c-r.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enbitavkakan

När du både vill ha kakan och äta upp den

RSS 2.0