I need to skaapa nåt!!

Pendeln tjöt, skrek smärtsamt. Luften slog mig direkt när jag steg ur. Nästan piskade mig. Grep tag i mina axlar och spännde sina allvarliga ögon i mig. Trappan ner, tog de andra spärrarna ut som vanligt, en släng av irritation från de nya resenärerna. Som vanligt. Uppe! Allt hade sin plats. Såg likadant ut som det alltid gjort. Luften kastade sig innanför tröjan, bjöd på en rysning över ryggen. Samma själar vid stationen. Runt fontänen där snorisar häller diskmedel och inbjuder till gubbraggning och langning av både den torra och fuktiga sorten. Hjärnan slänger upp minnena likt ett blixtrande bildspel i mitt sinne och jag är en avvaktanda karaktär. Som jag alltid varit. Går över lilla bron och möts av en 12-årig figur på en cykel som ber mig köpa ut snus. Blicken granskar uppifrån och ner, ser förväntansfulla ögon av såna som tar en i armkrok och kallar sig vänner längre bort. 

Möter för många ansikten man känner flyktigt och inte vill prata med, har inget att säga, bryr mig inte vad de gör nu eller vlka de är. Göm mig. Virar halsduken högre upp och stoppar vinden från att komma in. Någonstans ville jag visa att jag inte är som dem och har aldrig varit. Att högsta önskan var att komma bort, tvätta bort stämpeln, konvertera, bokstavera, dementera, subventionera, eskalera - motivera! Jag har hittat en annan plats, kanske inte min plats, men en annan som jag gjort till min. Men en frustration tar över en annan och den biter mig. Fast på en annan plats. 


Ibland får man ett grymt skapandebehov! Har alltid fått det efter att jag lyssnat på Lasse Fabel men så fort jag läser eller hör annat skapande så rycker suget in. Inspirationskällor finns överallt i ens vardag verkligen. Nackspärren är inte nådig mot mig, idag är den bättre, igår kunde jag inte röra vänstra sidan av överkroppen i princip. Faan jag bli frisk å träna!! Tappar allt när jag blir sjuk, käkar skitdåligt och har sovit för lite. Suck. Ska iväg snart å luncha. Ska ha Yama hela helgen wiie :) gosiiigt! Fin dag idag. Underbart!



Kommentarer
Ghaaz

meeen?! har du skrivit det där?! Cooks!!! :O

underbart Cookers, helt underbaaart!! Du skrev! och väldigt bra I might add! ;D well done sweet Cookie! Hejja! :D

2009-10-15 @ 19:45:20
Kakan

yes my love! YES!

2009-10-15 @ 21:28:37
URL: http://enbitavkakan.blogg.se/
Petter

Du e underbar <3

2009-10-16 @ 12:12:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enbitavkakan

När du både vill ha kakan och äta upp den

RSS 2.0