Vad vill du bli när du blir stor?

Jag är inne i en väldig tänkarperiod. Funderar över aallt möjligt. Vad man vill göra med sig själv? Jag vill gärna jobba, men helst mer än jag gör just nu. Och självklart vill jag jobba med nåt roligt. Visst kan man sätta sig i kassan på Ica och tjäna schyssta pengar på att göra nåt som vilket ägg som helst kan göra. Långt pass, trött i kropp och huvud, så där så att man verkligen känner att man har jobbat! Saknar den känslan lite..Men å andra sidan så känner jag lite att jag inte vill göra det jobbet, nu vill jag jobba med nåt som ser bra ut på CV:t eller där man kan fiska lite kontakter, helt enkelt, en arbetsplats man kan dra nytta av i framtiden! Jag är fan inte kräsen och har knegat på Coopan i typ 1,5 år och trivdes grymt bra! Men behövde växa och var rädd att jag skulle fastna, så jag slutade. 
Hm, dessutom skulle det sitta skönt om man kunde spara ytterligare lite pengar varje månad, än det ynka jag kan skrapa ihop nu. Så man slipper dra fram pasta & tomatsås till middag efter två veckor in på lönen. Jaja. Jag ser ljust på framtiden. Har jag lyckats matcha 3 jobb samtidigt (som såå många andra fixar bra!) så kan jag väl kanske pussla ihop det igen..? :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enbitavkakan

När du både vill ha kakan och äta upp den

RSS 2.0