Självupptagen..

Medan jag sitter och gnäller över pengar, jobb, drömmar man inte genomför, det eviga ekorrhjulet, svennebanan-livet, ingen vinterjacka, för mkt fritid, när jag inte kan låna bilen, säljpress, stökig lghet, disk, för tungt löshår, beslutsångest, smutsiga hundar (and so on i all evighet) så ligger min farmor i en sjukhussäng och långsamt tynar bort. Frågan är om hon överlever natten. Och jag som inte har sett henne på evigheter. Jag bjöd in henne på födelsedag/inflytt-fika i lägenheten, precis då blev hon sjuk. Fan.
Farmor har alltid bjudit oss på våfflor med hemmagjord hjortronsylt.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enbitavkakan

När du både vill ha kakan och äta upp den

RSS 2.0