Dagens sociala kunskaper?


Alltså, om man har ett arbete som innefattar en hel del kontakt med människor, på all de olika sätt som finns,  bör man inte ha NÅGON form av intresse för människor då? Eller social kunskap? Openminded? Tolerant och förstående? Är det här
nåt man får utbilda sig i eller ANTAR arbetsgivarna att de människorna har en skvätt av social och trevlig i sin personlighet? Oj vilken konstig svenska... Anyway - ANTA INTE.

Jag har bevittnat att så är icke fallet. Faan, folk bör tänka en extra gång om de väljer ett yrke där man har regelbunden kontakt med andra människor DAGLIGEN, att man bör ha lite vett i sig och vara vänlig och hjälpsam och inte otrevlig och lägga på luren i örat på sin patient. Gah. Jag har själv jobbat i serviceyrken och hjälpt de mest ointelligenta, girigaste, elakaste människorna med ett leende på läpparna och ett lugn i rösten. Det har jag valt själv, när jag satte på mig den blå-randiga skjortan och knäppte fast namnskylten på bröstfickan i omklädningsrummet. Man vet vad man kan bemöta under dagen.

Jag är hellre sjuk än betalar en läkare att vara sarkastisk och otrevlig mot mig 
när hon från början inte tror att hon kan hjälpa mig. 
Punkt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enbitavkakan

När du både vill ha kakan och äta upp den

RSS 2.0