Frajdej!


Fredag fredag fredag! För en som inte jobbar heltid eller pluggar på dagarna så rycker man lätt på axlarna när det är fredag. Varför? För att de flesta dagarna i veckan kan vara fredag. Men den här fredagen känns lite rolig, väntar en mysig helg, kanske därför :)

Jobbade imorse kl 8 med att hänga om butiken och göra snyggt inför sommarrean. Alltså fatta att det är SOMMARrea nu! Känns konstigt, känner ingen sommar i luften just nu, är ju svinkallt ute.
På väg hem från jobbet sänktes mitt blodsocker till knäna så ville hem foortfortfort och käka. Busschauffören på 3an sa att det var studentutsläpp så bussen åker inte förbi min hållplats. Gick av tidigare, föll för suget och köpte lite "förbjuden mat".
Fastnade i korsningen vid 7eleven och tittade på flaken med skrikande, dansande, ölsprutande, överlyckliga studenter. Blev varm i bröstet. Knaprandes på min helnöt började jag tänka tillbaka på min student. Förstå hur sjukt glad man var! Tokregn eller öldränkt, inte fan brydde man sig, inget kunde förstöra den dagen. Började tänka tillbaka på gymnasiet och hur kul jag hade det, hur jag kan sakna det så förbannat mkt ibland. 

Hör fortfarande basen från flaken i lägenheten. 

Precis käkat nudlar, tonfisk, majs och lite smått å gott. Liten plånbok eller helt enkelt mumsig måltid? Hm, pick one reason.
Dags att sätta på ny tvätt i tvättmakapäären och låta fredagen svepa med mig, gå till bolaget innan köerna blir omänskliga.

Smack!


Kommentarer
Anonym

Mumsig måltid utan tveksan, sen att den passa alldeles väl för den lilla plånboken får man väl se som grädde på moset! ;)

2009-06-08 @ 15:31:57
Anonym Dräng

Mumsig måltid, helt klart! Sen att den även passar plånbok modell mindre, får man ju se som grädde på moset helt enkelt!

2009-06-08 @ 16:05:00
Anonym

äsch, min browser hade inte cachat att jag redan postat en kommentar, så jag fick för mig att något gått snett.. Kul att det körs iaf :D

2009-06-08 @ 16:05:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enbitavkakan

När du både vill ha kakan och äta upp den

RSS 2.0