Rastlös heejsveej

Lysnar på Ska-p och har lite rastlöshet i kroppen. Ska snart till gymmet. Ska bli såå mysigt att åka till landet i helgen! Längtar till att springa på sommarängarna i blommig klänning och sola på varma klippor längst klarblått vatten. Sova djupt i skön, sval lantlig luft och äta färska jordgubbar från tomtodlingen. 

Okej..

Sanningen? Det regnar tamefaan varje dag, fästingar i gräset, tång längst Ålands svinkalla hav, myggor som käkar upp en på nätterna och kråkjävlarna har käkat upp jordgubbsplantorna så länge jag kan minnas. Och skita gör man på utedasset dit även myggorna hittat till. Men jag älskar det :D 

Däremot har jag klantat mig så jag har tagit på mig en tid klockan 8 på morgonen på bolaget. Suck. Det gör att vi måste åka hem söndag kväll. Suger. Ska kämpa för att hitta någon som kan ta den tiden, så jag iaf kan stanna en till kväll. Är lite bökigt ibland när man jobbar extra, man åker på tider som är svåra och byta bort. Jobbar ju nästan varje helg NÅGON tid. Nu har jag äntligen hittat ett kryphål för att åka till landet men jag vill hitta ett för att kunna åka till ner Ajja oxå! Och helst åka på en festival till eller bara åka jorden runt!! Det hinner man väl på en helg? Om man skippar kisspauserna?

Träffade mor igår, jag lagade mat åt henne (för en gångs skull) å vi gick på stan å hade mys. Allti kul å se henne! På kvällen vare dubbla spinningklasser och sen kom Robert över en stund. Var ett tag sen jag såg honom, allti lika härligt å umgås med honom. Givande är det till och med på något sätt. Snart igen Robert!

Nu ska jag ta mig i örat och ta mig till gömmet för lite core-träning :)




Puss&gull


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enbitavkakan

När du både vill ha kakan och äta upp den

RSS 2.0