En sorgens dag.

Idag har vi tagit farväl av farmor. Ordentligt. Alla var där och finklädda och lämnade henne med vackra blommor. Sen träffades vi i Gamla Apoteket, åt goda soppor och tårta, minglade, tittade på gamla foton från Gäddede. Jättemysigt och bra stämning hela tiden. Det blev jobbigt i kyrkan, jag släppte på trycket och bölade som aldrig förr. Det var faktiskt skönt! Att få ut det helt och hållet ur systemet, har ju inte gråtit en skvätt sedan dagen hon somnade, tror inte att man riktigt har fattat att hon är borta förrens stunden man satt längst fram i kyrkan, alla hade satt sig tillrätta, tystnad och orgeln började spela och blickarna riktades framåt. Då förstod man och då släppte jag ut allt jag kände.

Sen var det bra stämning på fikat som sagt. Pappa höll ett bra kort tal som åter satte lite fukt i ögonen på alla. Men pappa verkar må bra iaf, han har tagit dagen bra, verkar ha tyckt att det är kul att träffa några gamla släktingar. Nu är jag hos päronen och ska åka hem, mamma å pappa ska till min faster på middag.


Vila i frid kära farmor <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enbitavkakan

När du både vill ha kakan och äta upp den

RSS 2.0